Thursday, October 22, 2009

Τα ρολάκια της ευτυχίας

Ναι έτσι ακριβώς τα λένε... προφανώς επειδή είναι εύκολα και νόστιμα! Η προέλευση τους είναι βιετναμέζικη. Τα είχα πρωτοδοκιμάσει σε ένα ασιατικό εστιατόριο και είχα ξετρελαθεί αλλα δεν μπορούσα να προσδιορίσω τι είχε η σάλτσα μέσα. Έκανα μερικές προσπάθειες σπίτι αλλα δεν τα πέτυχα γι αυτό και εγκατέλειψα την προσπάθεια. Ώσπου κάποια χριστούγεννα σε φιλικό σπίτι έφαγα κρέας με κολίανδρο και αμέσως μου ήρθε στο νου η γεύση της σάλτσας. Τον κολίανδρο δεν τον ήξερα μέχρι τότε γι αυτό και δεν μπορούσα να καταλάβω τι ήταν αυτό που έδινε στην σάλτσα μια τόσο ιδίατερη γεύση.




Τα ρολάκια της ευτυχίας μοιάζουν κατά πολύ στα spring Rolls, μονο που αυτά είναι ωμά κατά κάποιο τρόπο. Η εκτέλεση είναι η ίδια μονο που μετά ούτε τα ψήνουμε, ούτε τα τηγανίζουμε. Τα τρώμε "ούδι έτσ`" που λένε και στο χωριο μου. Συνοδεύονται με μια καταπληκτική σάλτσα από soya Sauce, sweet and sour sauce, φυστικιά και κολίανδρο!
Αυτή τη φορα δεν σας έχω ακριβείς αναλογίες γιατί ποτε μα ποτε δεν μετράω υλικά όταν τα φτιάχνω. Είμαι πάντα στο περίπου.

έχουμε και λέμε λοιπόν
2 κούπες γαριδούλες
1/2 πιπεριά κόκκινη
1/2 πιπεριά κίτρινη
10 κλωναράκια κολίανδρο
1 μικρό πακετάκι rice noodles
Όσα φύλλα ρυζιού σας χρειαστούν
Βράζουμε τις γαριδούλες σε αλατισμένο νεράκι και τις στραγγίζουμε. Βράζουμε τα μακαρονάκια σύμφωνα με τις οδηγίες στο κουτί. Συνήθως θέλουν τρία λεπτά και μετά αφού τα στραγγίξουμε τα πλένουμε με κρύο νερό για να σταματήσουμε το βρασμό.
Τις πιπεριές τις κόβω σε πολύ ψιλές λωρίδες με το εργαλείο pou καθαρίζω τα σπαράγγια. Ψιλοκόβω και τις γαρίδες καθώς και τον κολίανδρο. Όλα αυτά τα υλικά τα ανακατεύω μεταξύ τους και t αφήνω λίγο να τραβήξουν.
Σε ένα μεγάλο τάπερ βάζουμε χλιαρό νερό προς το ζεστό και εκεί μουσκεύουμε τα φύλλα τοποθετώντας τα ένα ένα αλλιώς θα σας κολλήσουν. Προσοχή μονο γιατί δεν θέλουν πολύ ώρα να μουσκέψουν αλλιώς μετά θα σας σκίζονται. Πάνω στον πάγκο στρώνω μια καθαρή πετσέτα της κουζίνας την οποια έχω επίσης βρέξει και στύψει. Εκεί στρώνουμε τα φύλλα ένα ένα και τα γεμίζουμε με την γέμιση. Ο τρόπος κατά τον οποιο τα τυλίγουμε είναι νομίζω γνωστός σε όλους.
Τα τοποθετούμε σε πιατέλα.
Για την σάλτσα
1/2 ματσάκι κολίανδρο
1/2 κούπα φυστικιά ανάλατα
1 κούπα Sweet and sour sauce
1/3 της κούπας soya sauce





Καλημέρα είπα??? καλημέραααα!!




3 comments:

  1. Πολύ νόστιμα φαίνονται! Δεν τα έχω φάει αλλά μου φαίνονται και μπελαλίδικα, οπότε θα πάρω 1-2 από τα δικά σου! Καλό απόγευμα!

    ReplyDelete
  2. Φρουφρού πολύ ωραία τα ρολλάκια σου! Στο γειτονικό μου βιετναμέζικο τα λένε κρύσταλ σπριγκ ρολς και εκτός από κολιαντρο έχει και μπόλικη μέντα! Επίσης τα φτιάχνουν ή μόνο με χορταρικά (φύτρες, καρότα, λάχανο, κόλιαντρο και μέντα), ή με χορταρικά και κοτόπουλο ή χορταρικά και γαρίδες όπως τα δικά σου!!!! Στην σάλτσα πρέπει να έχει και σάλτσα δαμάσκηνου...
    Τώρα που διάβασα την συνταγή σου, θα τολμήσω να τα κάνω και εγώ...

    ReplyDelete
  3. στείλε κι από δω κανένα καλέεεεεε..
    δεν μας λυπάσαι; πολύ μου αρέσουν όλα αυτά τα κινεζο-ιαπωνο-βιετναμέζικα φαγάκια, αλλά που χρόνος να τα φτιάξω...
    σερβίρομαι λοιπόν από τα δικά σου!

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails