Monday, December 28, 2009

Καρέ αρνιού με σάλτσα από μπαλσάμικο

Έχω μέρες να γράψω και με πιάσαν οι τύψεις. Που να προλάβω όμως από το πολύ φαί. Λες και αυτές τις μέρες χάνω τον αυτοέλεγχο μου και τρώω ότι βρώ μπροστά μου! Τι να σου κανει και ένα έρμο Nintendo μετά.
Τέσπα. Πάμε στα μαγειρικά μας. Χτες έκανα αρνάκι. Φυσικά δεν είχα επισκέψεις. Είπαμε το αρνί είναι δύσκολο. Οπότε το καναμε για την παρτη μας. Ήταν απλά υπέροχο! Καμία έντονη αρνίλα, το κρέας βούτυρο και η σάλτσα υπέροχη. Πάμε?



Καρέ από αρνάκι

Για 4 άτομα

16-20 κομμάτια καρέ (περίπου 2 ολόκληρα κομμάτια)

4 κλωνάρια δεντρολίβανο
6 κλωνάρια θυμάρι
6 σκελίδες σκόρδο πατημένες ελαφρά (όχι ξεφλουδισμενες)
αλάτι, πιπέρι
4 κουταλιές ελαιόλαδο

για τη σάλτσα

1 ποτήρι καλό μπαλσάμικο
1 ποτήρι καλό κόκκινο κρασί ξηρό (πχ το 2 ελιές)
1 ποτήρι χυμό πορτοκάλι
1 κουταλιά μέλι

βάζουμε τα υλικά για τη σάλτσα να σιγοβράσουν με ανοιχτό το καπάκι μέχρι να μείνει μόνο το 1/4 σχεδόν από την αρχική ποσότητα. Καλά είναι τη σάλτσα να την κάνετε μια μέρα πριν γιατί θέλει αρκετή ώρα στη φωτιά και κατά προτίμηση βράσιμο σε σιγανή φωτιά αν θέλετε να διατηρησει το ωραίο γυαλιστερό χρώμα της. Εγώ έχω κάνει αρκέτη ποσότητα εδώ και καιρό και κάθε φορά χρησιμοποιώ όσο χρειάζομαι. Μπορείτε επίσης αν θέλετε να αντικαταστήσετε το χυμό με fond (ζωμός) αρνιού.

Στο αρνάκι μας τώρα. Το καθαρίζετε από το λίπος και το αλατοπιπερώνετε. Προθερμαίνετε το φουρνο στους 200 βαθμούς Ζεσταίνετε το λάδι σε ένα μεγάλι τηγάνι και καβουρδίζετε το κρέας από όλες τις μεριές μαζί με τα σκόρδα. Το βάζετε σε ένα μεγάλο πυρές η ένα ταψάκι φούρνου και το καλύπτετε με τα βότανα. ψήνετε για πέριπου 20 λεπτά. Το βγάζετε από το φούρνο και το τυλίγετε σε αλουμινόχαρτο όπου και το αφήνετε για 10 λεπτά. Εγώ το έψησα λίγο παραπάνω γιατί μαζί μας τρώει πάντα και η χριστίνα.
Εδώ να πω ότι αυτή είναι η πιο απλή εκδοχή για καρέ. Υπάρχουν χίλιες δυό συνταγές με κρούστες κτλπ απλά κατά την γνώμη μου καμιά φορά η νοστιμια είναι στα απλά πράγματα.

Αυτη τη φορά το σέρβιρα με λαχανικά βρασμένα και σωταρισμένα σε λ΄γο βούτυρο. Αν θέλετε μπορείτε να τα δέσετε με λίγο μπεικον σε μπουκετάκια και να τα περάσετε έτσι λίγο απο το τηγάνι.

Σερβίρετε με λίγη σάλτσα και απολαμβάνετε....

2 comments:

  1. Καλημέρα! Καλή χρονιά σου εύχομαι, με υγεία και πολλά νόστιμα μαγειρέματα!
    Το αρνάκι σου;
    Μμμ, φαίνεται έξοχο! Θα του πηγαίνει η γλυκόξινη σάλτσα από το μπαλσάμικο και το μέλι! Το δεντρολίβανο επίσης εκτός από το υπέροχο άρωμά του, "σπάει" κάπως την λιπαρότητα από τα βαριά κρέατα, όπως αρνί ή κατσίκι.

    ReplyDelete
  2. Καλη χρονιά και σε σένα. Το συγκεκριμένο reduction είναι από τα αγαπημένα μου.

    Όσον αφορά τα βότανα, στο αρνλι βάζω πάντα μπόλικο δεντρολίβανο αλλά ακόμα πιο πολύ θυμάρι. Νομίζω και εγώ ότι του πάει καταπληκτικά!
    Φιλιά

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails