Wednesday, January 27, 2010

ζυμαρόπιτα (η αλευρόπιτα η κασσόπιτα)

Καλημερούδια!

Αν και σήμερα είχα σκοπό να δώσω την συνταγή για το "κεικακι" στο βαζάκι, άλλαξα γνώμη! Ο λόγος είναι μια συνταγή για πίτα που μου χει δώσει ο κώστας εδώ και καιρό και που κάθε φορα ξεχνούσα να ..blogaro. Η πίτα αυτή μου θύμισε πολύ μια παρόμοια που φτιάχνουμε στο χωριο μου γνωστη και ως Μπατζίνα η Ζεματούρα. Μονο που εμείς την κάνουμε με κολοκύθι, αλεύρι, αυγά και μπόλικο τυρί. Την πίτα του Κώστα την δοκίμασα άμεσος και είναι φανταστική! Sorry Κώστα μου που άργησα να την βάλω.

Ιδού λοιπόν αυτούσια όπως μου την έδωσε.

"Βασιλική μόλις μπήκα στο μπλογκ σου
και ... κοκκίνησα !!! Δεν ξέρω τι να πω!
Αμέσως σκέφτηκα να σου στείλω κάποια
αγαπημένη μου συνταγή αλλά δεν ...
Ξέρεις, όταν θέλεις κάτι ΤΟΤΕ ακριβώς
ΔΕΝ το βρίσκεις... Μόλις έβγαλα από τον
φούρνο μιά πίτα που φτιάχνεται στην
Ήπειρο, στο Πωγώνι και "παίζει" με
διάφορα ονόματα: ζυμαρόπιτα,
αλευρόπιτα και, στο χωριό μου,
κασσόπιτα. Σου γράφω λοιπόν αυτή
σαν μικρό ευχαριστώ. Όπως ίσως θα
γνωρίζεις, στην Ελλάδα τέτοιου είδους
ευγένεια, είναι κομμάτι σπάνια ;-) ...
Στην συνταγή λοιπόν:






1 ποτήρι νερό, 1 ποτήρι γάλα φρέσκο (δλ.
όχι εβαπορέ), 1 κουτ. γλ. αλάτι, 2 αυγά,
300γρ. φέτα τριμμένη με πηρούνι, 250γρ.
άσπρο αλεύρι

Αλείφουμε 1 ταψί με ελαιόλαδο και το
βάζουμε στον φούρνο στην κάτω θέση
στους 160-170 βαθμούς. Χτυπάμε όλα τα υγρά
υλικά με το σύρμα, το αλάτι,
προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι και,
τέλος, την μισή από την τριμμένη φέτα.
Όταν κάψει το λάδι, δλ. μέχρι να κάνουμε
τα παραπάνω, αδειάζουμε το μείγμα στο
ταψί και από πάνω ... ραίνουμε την
υπόλοιπη φέτα. Ψήνουμε στους
υπάρχοντες βαθμούς για 30-45'. Μέχρι η
επιφάνεια τής πίτας να γίνει
ξανθοκόκκινη. Αυτή η δόση είναι για ένα
ταψί ... φουρνακίου. Για ταψί κανονικού
φούρνου μάλλον πρέπει να γίνει μιάμιση
δόση. Το μυστικό είναι η πίτα να γίνει
λεπτή.




Γίνεται αμέσως και, όπως θα έλεγε η
Βέφα, αρέσει σε μικρούς και μεγάλους ...

Ευχαριστώ και πάλι Βασιλική"

Μα δεν είναι πολύ γλυκός? Δεν μπορούσα να μην δεν βάλω ολόκληρο το email του τόσο γλυκό που είναι. Κώστα μου σε ευχαριστώ και πάλι που μοιράστηκες την συνταγή σου μαζί μου!

Τρέχω τώρα να κάνω τις σοκολατονεραιδουλες...... αφού κάνω πρώτα λίγο ότι δουλεύω....

5 comments:

  1. αχ ναι, είναι ωραία η αλευρόπιτα, τη φτιάχνω συχνά, μάλιστα πρόσφατα έβαλα στο μπλογκ μια παραλλαγή της, τηγανόψωμο την λένε σε κάποια μέρη κι ας γίνεται στον φούρνο !!!

    ReplyDelete
  2. Καλησπέρα Βασιλική. Σίγουρα η κασσόπιτα θ' αρέσει στους αναγνώστες σου. Η πίτα που αναφέρεις με το κολοκύθι συνηθίζεται και στην Ήπειρο. Με πράσινο ή κίτρινο κολοκύθι. Καλή συνέχεια ...

    Υ.Γ. Πάω να τυπώσω φωτογραφίες για τ' αυτόγραφα ...;-)))

    ReplyDelete
  3. Κάτι τέτοιες συνταγές που μου θυμίζουνε Ελλάδα τις λατρεύω... και φυσικά θέλω να αναφερθώ και στην mousse au chocolat που έγραψες πιο κάτω... γλύκα...

    ReplyDelete
  4. Κωστή το πρώτο σε μένα πλζ!!!

    ReplyDelete
  5. Είμαι ήδη fan σου στο Facebook ...

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails