Thursday, June 4, 2009

Καραμελωμένος Σολωμός με σπιτικές ταλιατέλες

Καιρός να βάλουμε και κανα φαί της προκοπής ε? Καλά τα λουλούδια αλλά απο αυτά δεν χορταινει κανείς.

Η οικογένεια μου λατρεύει το ψάρι. Ο καθένας φυσικά έχει τις προτιμήσεις του αλλά γενικα τα τρώμε όλα. Χτες αποφάσισα να κάνω σολωμό. Κοντα στο σπίτι έχει μια ψαραγορά και οι τιμές ειναι λογικές. Ο σολωμός είναι το αγαπημένο ψάρι του άντρα μου.

Η πρώτη φορά που δοκίμασα νa το μαγειρέψω κατέληξε στα σκουπίδια. Πήρα μια συνταγη απο ένα κουτί αγριου ρυζιού και την μαγέιρεψα. Από οτι θυμαμαι ηταν με φρέσκια κρέμα τυριού και κάτι άλλες σαχλαμάρες. Και σαν συνοδευτικό φυσικα το αγριο ρύζι, ενα πράμα γεμάτο μικρά μικρά παλούκια που σου καρφωνόταν στο λαιμό σε κάθε μπουκιά. Εγώ με το ζόρι εφαγα μια μπουκια, ο αντρας μου πιο θαραλέος - και πιο τσιγγούνης - το φαγε όλο αφού πρώτα πεταξε τη σάλτσα και έβγαλε τα παλούκια ένα ένα. Μετά από αυτο άργησα πολύ να ξανακάνω το συγκεκριμένο ψάρι. Μέχρι που μια μέρα μου μπήκε η ιδέα να το κάνω κάπως πιο εξωτικό.... Χρειαζόμουν ιδέες και φαγητά για τα 30ά μου γενέθλια οπότε 'αρχισα τους πειραματισμούς. Φυσικα ήμουν μόνη σπίτι ώστε σε περίπτωση που πάει κάτι στραβά να εξαφανίσω κάθε ίχνος χωρίς να καταλάβει κανείς τίποτα. Ευτυχώς όχι μόνο δεν χρειάστηκε να πετάξω τίποτα αλλα και στα γενέθλια μου που το μαγείρεψα ενθουσίασε τους πάντες.




Ειδού λοιπόν η συνταγή

500 γρ Φρέσκο σολωμό φιλέτο χωρίς το δέρμα
150 γρ βουτυρο
2 μεγάλες σκελίδες σκόρδο
1 κομματάκι τζιτζερ τριμμένο
2 κ.σ. μέλι
1 κ.σ. μουστάρδα καυτερή
1 κ.σ. μουστάρδα γλυκεια
το χυμό από ένα λεμόνι

αλάτι, φρεσκοτριμμένο πιπέρι, άνηθο φρέσκο ψιλοκομμένο η αποξηραμένο

Λίωνετε το βουτυρο σε ενα κατσαρολακι και προσθετετε το σκορδο είτε σε φετούλες είτε λιωμένο καθώς και το τριμμένο τζιτζερ και τα βράζετε λίγο ώσπου το βουτυρο να αρχίζει να μοσχομυρίζει.

Ανακατεύετε τα υπόλοιπα υλικά μαζί. Αλατοπιπερώνετε το Σολωμό και το τοποθετείτε σεμια λαδόκολα. Περιχύνετε πρώτα με το μειγμα της μουστάρδας και μετά με το βούτυρο. Κλείνετε την λαδοκολα σε πακετάκι και ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 5 λεπτά περίπου.

Συνήθως συνοδεύω το συγκεκριμένο φαγητό με πουρέ πατάτας τον οποίο εχω κάνει όμως με γάλα καρύδας, τζιτζερ και κολιανδρο.



Αυτή τη φορα η κόρη μου, μου ζήτησε μακαρόνια οπότε καναμε μαζι μερικές ταλιατέλες. Ταίριαξε το ίδιο καλά μπορώ να πω.



Η ζύμη για τις ταλιατέλες είναι η ίδια που χρησιμοποιώ και στα Ραβιόλι μόνο που αυτή τη φορά προσθεσα και το ξύσμα απο ένα ολόκληρο λεμόνι μιας και φαντάστηκα ότι θα ταριάζει πολύ. Ευτυχως δεν έπεσα έξω. Το φύλλο για τις ταλιατέλες παρεπιμπτοντως το περνάμε απο το Ν0 5 της μηχανής όσον αφορά το πάχος, σε αντίθεση με τα ραβιολι που περνάνε απο το 8.

Καλή όρεξη!!!!

4 comments:

  1. Ο σολωμός είναι και το αγαπημένο μου ψάρι. συνήθως η μαρινάδα που κάνω είναι μέλι-σόγια-τζίντζερ-χυμό πορτοκάλι. Σαν συνοδευτική σάλτσα φτιάχνω μια με cream fresh, βούτυρο και φινόκιο. Πολύ καλή η ιδέα για ψήσιμο σε λαδόκολλα, δεν το είχα σκεφτεί - συνήθως τηγανίζω σε αντικολλητικό με βούτυρο. Θα δοκιμάσω σίγουρα και την δική σου έκδοση και στην μαρινάδα και στο ψήσιμο:):)merci

    ReplyDelete
  2. Ludia mou den xreiazetai extra saltsa giati auth pou kanv einai yperarketh.Gi auto alloste kai to vazo se ladokola oste to zoumaki tou na to xrhsimopoihso san saltsa meta.
    filia polla

    ReplyDelete
  3. Καλησπέρα από το Βερολίνο! Πολύ ωραίο το μπλογκ.

    ReplyDelete

Please Leave your Comment

Related Posts with Thumbnails